Alle essentiële onderwerpen die een verkoper nodig heeft, gebundeld in één programma.


Deze verkooptraining maakt van verkopers topverkopers die van alle markten thuis zijn.


Neem contact op
 

De door ons aangeboden verkooptraining bestaat uit losse “topics”. Daardoor kunnen deelnemers in onze open trainingsprogramma’s op elk moment instappen. Ook kunnen we op die manier maatwerk programma’s zodanig vormgeven, dat ze precies bieden wat nodig is.


Van basisvaardigheden tot en met geavanceerde technieken


De verkooptraining van Train ’n Gain bieden we aan in drie hoedanigheden.

  1. Economy: de eerste complete verkooptraining die volledig live online kan worden gevolgd. Een uitstekende en betaalbare keuze voor iedereen die het commerciële vak uitoefent,
  2. Professional: de verkooptraining, een ‘open’ klassikale verkooptraining die aangevuld wordt met online instrumenten. Dit is de beste keuze voor individuele verkopers of kleinere teams (tot ca. 6 verkopers), die alle verkoopgesprekken tot in de puntjes willen beheersen,
  3. Premium: onze maatwerk in-company verkooptraining waarin klassikale sessies met online trainen wordt gecombineerd. Dit is de beste keuze voor verkoopteams vanaf ca. 6 verkopers met een specifieke trainingsbehoefte.

Niet eerder was een verkooptraining zo flexibel, resultaatgericht en efficiënt!


trainingsprogramma verkooptraining

Omgaan met weerstand

In deze training:

  • Leer je over de verschillende soorten weerstand.
  • Leer je hoe je veelgemaakte foute reacties op weerstand kunt voorkomen.
  • Word je beter in het professioneel omgaan met bezwaren door het toepassen van twaalf bezwaartechnieken.
  • Ga je samen met de trainer scenario’s oefenen waarin je moet reageren op en omgaan met diverse vormen van weerstand.

Klantbehoeften achterhalen

In deze training:

  • Leer je hoe je het koopmotief, de communicatiestijl en de rol van je gesprekspartner binnen de DMU achterhaalt.
  • Leer je over de structuur van het gesprek en welke vragen je op welk moment zou kunnen stellen om tot een goed onderzoeksresultaat te komen.
  • Leer je hoe je de klant helpt zijn behoeften te prioriteren door gebruik te maken van de waardedriehoek.
  • Gaan jij en de trainer realistische scenario’s oefenen waarin jij de klantbehoefte leert achterhalen.

Grote klanten bedienen

In deze training:

  • Gebruik je de Kraljic matrix om je positie in kaart te brengen.
  • Leer je over ‘mutual sustainability’ en hoe je dat gebruikt in de interactie met grote organisaties.
  • Leer je hoe je gesprekken voert en relaties opbouwt op een hoger niveau in de organisatie.

De deal sluiten

In deze training:

  • Leer je over koopsignalen, hoe je ze herkent en hoe je erop reageert.
  • Leer je twaalf afsluittechnieken toepassen, onderverdeeld in groene, gele en rode afsluittechnieken.
  • Leer je hoe je afsluit in complexe verkooptrajecten bij klanten met grote DMU’s.
  • Gaan jij en de trainer realistische scenario’s oefenen waarin jij de deal moet zien te sluiten.

Overtuigen

In deze training:

  • Leer je over de zes principes van overtuigen van prof. Cialdini.
  • Leer je hoe je de RIGHT-techniek gebruikt om op overtuigende wijze producteigenschappen naar klantvoordelen te vertalen.
  • Krijg je praktische tools en tips om deze principes en technieken toe te passen om beter te leren overtuigen in je eigen verkoopgesprekken.
  • Gaan jij en de trainer oefenen met scenario’s waarin overtuigingskracht een rol speelt.

Onderhandelen

In deze training:

  • Leer je wat je ZOPA en BATNA zijn in een onderhandeling.
  • Leer je op welke dimensies je een onderhandeling kunt beoordelen.
  • Leer je welke onderhandelingsstijlen er zijn en hoe je daarop kunt reageren.
  • Gaan jij en de trainer onderhandelingsscenario’s oefenen in realistische en confronterende rollenspelen.

DISC Communicatiestijlen

In deze training:

  • Leer je begrijpen hoe het DISC model werkt.
  • Kun je je eigen DISC profiel vaststellen en dit bespreken.
  • Leer je een DISC rapport en grafieken lezen.
  • Ga je samen met de trainer verkoopscenario’s oefenen waarin het DISC model van pas komt.
  • Leer je hoe je het DISC model toepast in verkoopsituaties.

Uitstelgedrag en prijsonderhandelen

In deze training:

  • Leer je wat je kunt doen om het besluitvormingsproces te versnellen.
  • Leer je hoe je beter met smoesjes kunt omgaan.
  • Krijg je tools om je gesprekspartner te helpen de rest van zijn organisatie van jouw product of dienst te overtuigen.
  • Gaan jij en de trainer realistische scenario’s oefenen waarin de trainer de beslissing uitstelt jij wordt geacht daar succesvol mee om te gaan.
  • Ga je de moeilijkste prijsonderhandelingen leren.

Prijspresentatie

In deze training:

  • Leer je over prijsperceptie, productlevenscyclus en prijsstrategieën.
  • Leer je wanneer en hoe je de prijs presenteert in verkoopgesprekken.
  • Leer je hoe je acht prijspresentatietechnieken in de praktijk toepast.
  • Leer je hoe je prijsonderhandelingen voorkomt, en, indien ze toch plaatsvinden, hoe je waardevolle onderhandelingsprincipes toepast.
  • Gaan jij en de trainer realistische verkoopscenario’s oefenen waarin jij de prijs presenteert en verdedigt.

Presenteren en demonstreren

In deze training:

  • Leer je hoe je direct de aandacht van het publiek krijgt en vasthoudt.
  • Leer je hoe je demonstraties interactief maakt en het publiek erbij betrekt.
  • Gaan we in op de structuur van je presentatie en het gebruik van technische hulpmiddelen.
  • Zul je zelf oefenen met het geven van presentaties en daarop waardevolle feedback krijgen.

Acquisitie

In deze training:

  • Leer je hoe je meer uit je koude acquisitie telefoongesprekken haalt.
  • Ontwikkel je samen met de trainer een sterke pitch.
  • Leer je hoe je professioneel een verkoopgesprek opent.
  • Gaan jij en de trainer realistische scenario’s oefenen waarin jij de afspraak moet maken en het gesprek moet openen.

Verkoop de meerwaarde!

In deze training:

  • Leer je hoe je de meerwaarde van je product of dienst bepaalt.
  • Leer je klanten overtuigen van jouw product of dienst door middel van de Return on Investment (ROI).
  • Ga je in realistische rollenspellen en cases oefenen met het verkopen van de ROI.

Pipeline management en leads krijgen via LinkedIn

In deze training:

  • Word je beter in het genereren van inbound leads.
  • Leer je over de KPI’s van je verkoop pijplijn en hoe je de doorvoer verbetert.
  • Leer je hoe je je LinkedIn profiel kunt optimaliseren om meer leads en contacten te verkrijgen voor het vullen van je pijplijn.

Lichaamstaal en gesprekspsychologie

In deze training:

  • Word je je bewuster van je lichaamstaal.
  • Leer je hoe je lichaamstaal kunt gebruiken om je boodschap te ondersteunen.
  • Gaan we in op de psychologie achter het gesprek en hoe je die gebruikt in lastige situaties die nauwelijks tot een goed resultaat lijken te kunnen leiden.

Vraagtechnieken en luistervaardigheden

In deze training:

  • Leer je hoe de balans van het verkoopgesprek eruit ziet.
  • Leer je tien krachtige vraagtechnieken toepassen om gesprekken te controleren.
  • Leer je welke luisterniveaus er zijn en hoe je het BEYONCE model kunt toepassen om zelf een betere luisteraar te worden.

De kortste weg naar een beter verkoopresultaat!

Gebruik ons aanmeldformulier indien je jezelf of je verkopers wilt inschrijven in de “Economy” of “Professional” training. Of neem “contact” op om je wensen te bespreken.

Neem contact op!